Jakou nabíjecí stanici zvolit?

wallbox 3101
Wallbox je domácí nabíjecí stanice pro elektromobily. Umožňuje snadné nabíjení automobilu v garáži, aniž byste museli zastavovat u veřejné nabíjecí stanice.  Pro nového uživatele elektromobilu je často obtížné vybrat nabíjecí stanici, která je vhodná pro jeho vůz spolu s funkcemi, které očekává. V tomto průvodci najdete cenné rady, na co si dát pozor, když se rozhodnete investovat do vlastní nabíjecí stanice. 

Na co si dát pozor před instalací wallboxu?

Před jakýmikoliv přípravami se vyplatí ověřit si možnosti připojení, konkrétně výkon (3,6 kW až 22 kW) a typ připojení (1fázové nebo 3fázové). Možná budete muset kontaktovat svou energetickou společnost, aby síť upravila. Po ověření pak nechte wallbox nainstalovat kvalifikovanou osobou.

Majitelé fotovoltaických systémů, kteří mají doma systém pro ukládání energie, mohou integrací s wallboxem hodně získat.  Například: úložiště energie GC PowerNest má kapacitu 5 kWh, což podle průměrné spotřeby energie elektromobilu potenciálně umožňuje ujet něco přes 30 km. Díky tomuto řešení můžeme výrazně snížit nebo zcela eliminovat náklady na každodenní nabíjení elektromobilu.

Pokud máte zájem o vybudování vlastního fotovoltaického systému, navštivte náš internetový obchod, kde naleznete úložiště energie GC PowerNest, stejně jako GC Wallbox a další potřebné příslušenství.

Střídavý nebo stejnosměrný proud?

Elektromobily lze nabíjet stejnosměrným (DC) i střídavým proudem (AC), rozdíl je však ve výkonu a použití. Stejnosměrné nabíječky mají vyšší počáteční výkon, od 22 kW výše, proto se běžně používají v rychlonabíjecích stanicích.  Naproti tomu nabíječky na střídavý proud mají výkony od 3,7 kW do průměrných 22 kW. Běžně se používají v domácích nabíjecích zařízeních, kde je možné nechat vůz nabíjet přes noc. 

Víme tedy, že pokud se rozhodneme nabíjet elektromobil doma, bude nás zajímat nabíjení střídavým proudem. V současné době máme k dispozici dva typy zástrček pro elektromobily pro připojení střídavým proudem -a typ 2. Konektor typu 1 je hojně používán v Asii, a proto v Evropě nabíječku s tímto konektorem pravděpodobně nenajdete. Nejoblíbenějším standardem v Evropě je jednoznačně konektor typu 2. V Evropě je však možné nabíjet automobil s konektorem typu 1, ale musíte najít vhodně upravený adaptér. 

Jaký výkon by měla mít nabíječka? 

Chcete-li zvolit správný nabíjecí výkon pro svůj vůz, zkontrolujte, jaký měnič má vaše elektrické vozidlo zabudovaný. Například: pokud váš vůz umožňuje nabíjení s maximálním výkonem 11 kW, vyplatí se zvolit takovou nabíječku.  Nabíječky s vyšším výkonem nebudou moci využít svůj plný potenciál kvůli omezení nabíjecího výkonu na straně automobilu.

Podívejte se na naš internetový obchod, kde najdete širokou nabídku produktů, které nejen splní všechna vaše očekávání, ale překvapí vás svou funkčností a designem!